УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЗО
Управління закладом освіти носить державно-суспільний, демократичний характер і здійснюється через колегіальні органи:
- педагогічну раду;
- раду школи;
- збори трудового колективу;
- батьківський комітет навчального закладу;
- раду учнівського самоврядування.
Управління закладами освіти здійснюють на основі положень Конституції України,Закону «Про освіту»,Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Управлінська діяльність, як і навчальна, виховна, будь-яка інша діяльність, ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх управлінських функцій.
- Система управління закладу освіти визначається законом та установчими документами.
- Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:
- засновник - Єланецька селищна рада. Уповноважений орган управління - Відділ освіти та спорту Єланецької селищної ради;
- керівник закладу освіти - Шевченко Олена Русланівна ;
- завідувачка Ольгопольської філії Возсіятського ліцею - Майданська Віта Вікторівна;
- завідувачка Малодворянської філією Возсіятського ліцею - Собіна Світлана Михайлівна;
- завідувачка Водяно-Лоринської філією Возсіятського ліцею - Лупенко Клавдія Валеріївна;
- колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;
- колегіальний орган громадського самоврядування (рада школи);
- інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
Принцип управління- це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності.
Закономірності в управлінні закладом освіти- це стійкі взаємозв'язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління. До них належать: залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає; закономірність відповідності механізмів управління закладом освіти загальнодержавним механізмам; залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи; закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі першої); залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання; залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення; закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів.
До основних принципів належать:
- принцип прогностичності внутрішкільного управління;
- єдності державних і внутрішкільних механізмів управління;
- демократизації і гуманізації управління;
- раціонального поєднання централізації і децентралізації;
- єдності єдиноначальства і колегіальності;
- гласності, відкритості управління;
- об'єктивності та інформаційної достатності;
- плановості, перспективності;
- компетентності;
- оптимізації;
- системності в управлінні.
УПРАВЛІННЯ ЗО
- органи колегіального управління школою (конференція, рада школи, педагогічна рада, нарада при директорі, його заступниках);
- адміністрація школи (директор, його заступники);
- органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування, учителів (профком, методична рада), батьків (батьківський комітет).
Конференція є вищим колегіальним органом громадського самоврядування школи.
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗО:
Управління сучасним закладом освіти є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв'язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов'язків в адміністрації закладу, до якої належать директор та заступники.
ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ:
З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв'язку, поточного коригування управлінських рішень у закладі освіти діють органи громадського самоврядування учнів (учнівський комітет ЗО (класу), учителів (профспілковий комітет, методична рада), батьків (батьківський комітет ЗО (класу), повноваження яких визначає статут ліцею. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.
Коментарi