Шановні учасники освітнього процесу!

Сьогодні, в умовах воєнного стану, коли нас закликають залишатися вдома, ми маємо дослухатися і берегти себе та своїх рідних, проте потреби нашого психічного здоров’я не можна і не потрібно відкладати на “потім”. Своєчасно отримана психологічна допомога є надзвичайно важливою!
Саме тому для Вас продовжує працювати шкільний практичний психолог ВІЛЬЧАК ЛІЛІЯ ЄВГЕНІВНА, але в online-режимі.

/Files/images/1653.jpg

/Files/images/17643.jpg

Своє місце у роботі ліцею займає психологічна служба закладу освіти, яка відіграє важливу роль у житті ліцею. Щодо роботи з дітьми, то тут впроваджена велика кількість різноманітних заходів з урахуванням вікових особливостей кожної групи. Це постійне спостереження на уроках і у вільний час за здобувачами освіти з метою встановлення їх індивідуальних особливостей та ступеню зайнятості у навчальній діяльності.
Окрім спостереження, проводяться тестування з метою діагностики атмосфери в дитячих колективах та особливостей характеру кожного здобувача освіти. В тестуванні використовуються широковідомі методики, що визнані фахівцями протягом вже багатьох років (проективні методики, соціометрія) та власні розробки.
Здобувачам освіти, які потребують психологічної підтримки, надаються індивідуальні консультації, з ними проводяться окремі заняття.
Робота з педагогічним колективом є невід'ємною, важливою частиною роботи психологічної служби:
  • просвітництво, виступи на педагогічних радах;
  • допомога у складних ситуаціях, вирішення конфліктів в групах;
  • допомога при встановлені контакту з кожною окремою дитиною та колективом в цілому.
В роботі з батьками основним методом є індивідуальні консультації за ініціативою закладу та на запит самих батьків. Таким чином була вирішена велика кількість проблем і непорозумінь, здійснені поліпшення становища дітей в сім'ях і полегшення щодо прийняття ними участі у навчальній діяльності. Також робота з просвітництва та ознайомлення батьків з особливостями життя дітей проводиться завдяки виступам перед батьками на батьківських зборах.

/Files/images/1653.jpg

Практичний психолог закладу освіти є головною ланкою в структурі психологічної служби освіти в Україні, його діяльність регламентується Положенням про психологічну службу та іншими нормативно-правовими документами психологічної служби системи освіти.

/Files/images/91871450_884987145256278_2498924883208044544_n.jpg

Психологічні тести для батьків

Тест для визначення самооцінки дитини 6-9 років

Мета: призначена для визначення самооцінки дитини 6-9 років. Експериментатор, користуючись представленим далі протоколом, запитує у дитини, як вона сама себе сприймає і оцінює по десяти різних позитивних якостей особистості. Оцінки, пропоновані дитиною самій собі, надаються експериментатором у відповідних колонках протоколу, а потім переводяться в бали. оцінка результатів

Відповіді типу «так» оцінюються в 1 бал, відповіді типу «немає» оцінюються в 0 балів, відповіді типу «не знаю» або «іноді» оцінюються в 0,5 бала. Рівень самооцінки визначається за загальною сумою балів, набраної дитиною по всіх якостях особистості.

Висновок: Згідно вікової норми, самооцінка дошкільника висока. Слід зазначити, що відповіді дитини на деякі питання (наприклад, слухняний, чесний) можуть свідчити про адекватність самооцінки. Так, наприклад, якщо поряд з відповідями «так» на всі питання дитина стверджує, що він «слухняний завжди», «чесний завжди», можна припустити, що він не завжди достатньо критичний до себе. Адекватність самооцінки можна перевірити, порівнявши відповідь дитини за даною шкалою з відповідями батьків про дитину по тим же особистісним якостям.

/Files/images/FB_IMG_1658500468365.jpg

/Files/images/зображення_viber_2022-07-22_17-42-42-200.jpg

Опис психологічного типу

1. Страх недосконалості – психологічний тип «Перфекціоніст/мораліст/організатор».

  • Основна якість: прагнення досконалості.
  • Основна мотивація: очікування високої оцінки високої якості діяльності.
  • Позитивна тенденція: обов'язковість, високі ідеали.
  • Негативна тенденція: гнів.
  • Захисний механізм: контроль гнівливості.
  • Основні проблеми: надмірна вимогливість себе і оточуючим.

2. Страх самотності - психологічний тип "Помічник / альтруїст / особливий друг".

  • Основна якість: кохання.
  • Основна мотивація: очікування душевної подяки за турботу.
  • Позитивна тенденція: смиренність.
  • Негативна тенденція: гординя, нав'язливість.
  • Захисні механізми: придушення егоїзму.
  • Основні проблеми: неувага до потреб, нерозкрита індивідуальність, нерозвинені у професії можливості.

3. Страх невдачі - психологічний тип «Достигатель / зразок для наслідування / мотиватор».

  • Основна якість: цілеспрямованість.
  • Основна мотивація: очікування винагороди за працю.
  • Позитивна тенденція: максимальне розвиток професійних здібностей.
  • Негативна тенденція: для досягнення цілей усі засоби хороші.
  • Захисні механізми: цинізм.
  • Основні проблеми: заздрість, нездатність повністю розслабитися.

4. Страх пересічності - психологічний тип "Індивідуаліст / романтик / естет".

  • Основне якість: уяву.
  • Основна мотивація: очікування на захоплення оригінальністю.
  • Позитивна тенденція: розвиток здібностей.
  • Негативна тенденція: марнославство.
  • Захисні механізми: зменшення переваг інших людей.
  • Основні проблеми: схильність до різких перепадів настрою.

5. Страх безцеремонності - психологічний тип "Спостерігач / мислитель / експерт".

  • Основна якість: прагнення пізнання.
  • Основна мотивація: очікування похвали за розум.
  • Позитивна тенденція: поділіться знаннями з іншими, звертаєте їх на користь людям.
  • Негативна тенденція: приховуєте інформацію, використовуєте її з корисливою метою.
  • Захисні механізми: інтроверсія.
  • Основні проблеми: спілкування та спільна діяльність.

6. Страх зради – психологічний тип «Лояліст/реаліст/консерватор/скептик».

  • Основна якість: лояльність.
  • Основна мотивація: очікування на позитивну оцінку порядності.
  • Позитивна тенденція: дисциплінованість.
  • Негативна тенденція: педантизм.
  • Захисні механізми: проекція, нав'язливість.
  • Основні проблеми: невпевненість у собі, несподівані, нові ситуації, відсутність установок до дії.

7. Страх бездіяльності - психологічний тип «Ентузіаст/авантюрист/епікурець».

  • Основне якість: оптимізм.
  • Основна мотивація: безумовна любов до себе та захоплення оточуючих.
  • Позитивна тенденція: ініціативність, активність діяльності, організаторські можливості.
  • Негативна тенденція: ненадійність, розкиданість інтересів.
  • Захисні механізми: заперечення невдач, витіснення неприємностей.
  • Основні проблеми: брак часу, відсутність терпіння.

8. Страх слабкості – психологічний тип «Конфронтатор/бос/лідер».

  • Основна якість: відвага.
  • Основна мотивація: очікування вихваляння за стійкість, силу духу.
  • Позитивна тенденція: альтруїзм.
  • Негативна тенденція: владність, авторитарність.
  • Захисні механізми: самовпевненість.
  • Головні труднощі: берете він часом більше, ніж можете впоратися.

9. Страх конфлікту - психологічний тип "Миротворець / посередник / цілитель".

  • Основне якість: розуміння інтересів інших.
  • Основна мотивація: очікування дружнього схильності до себе.
  • Позитивна тенденція: готовність до компромісу.
  • Негативна тенденція: надмірна поступливість.
  • Захисні механізми: пригнічення гніву, пристрасть до заспокійливих засобів.
  • Основні проблеми: самореалізація особливості, потребує напористості і агресивності.
Кiлькiсть переглядiв: 8951

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.